Informujemy, że Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane przez Fundację Instytut na Rzecz Kultury Prawnej Ordo Iuris z siedzibą w Warszawie przy ul. Zielnej 39, kod pocztowy 00-108 (administrator danych) w ramach utrzymywania stałego kontaktu z naszą Fundacją w związku z jej celami statutowymi, w szczególności poprzez informowanie o organizowanych akcjach społecznych. Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowi art. 6 ust. 1 lit. f rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Podanie danych jest dobrowolne, niemniej bez ich wskazania nie jest możliwa realizacja usługi newslettera. Informujemy, że przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Korzystanie z newslettera jest bezterminowe. W każdej chwili przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. W takim przypadku dane wprowadzone przez Pana/Panią w procesie rejestracji zostaną usunięte niezwłocznie po upływie okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń i uprawnień przewidzianego w Kodeksie cywilnym.
Do Pani/Pana danych osobowych mogą mieć również dostęp podmioty świadczące na naszą rzecz usługi w szczególności hostingowe, informatyczne, drukarskie, wysyłkowe, płatnicze. prawnicze, księgowe, kadrowe.
Podane dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Jednak decyzje dotyczące indywidualnej osoby, związane z tym przetwarzaniem nie będą zautomatyzowane.
W razie jakichkolwiek żądań, pytań lub wątpliwości co do przetwarzania Pani/Pana danych osobowych prosimy o kontakt z wyznaczonym przez nas Inspektorem Ochrony Danych pisząc na adres siedziby Fundacji: ul. Zielna 39, 00-108 Warszawa, z dopiskiem „Inspektor Ochrony Danych” lub na adres poczty elektronicznej iod@ordoiuris.pl
Data publikacji: 11.04.2017
14 marca 2017 r. na sesji plenarnej w Strasburgu Parlament Europejski przyjął sprawozdanie w sprawie równości kobiet i mężczyzn w Unii Europejskiej w latach 2014 – 2015. W sprawozdaniu w szczególności podkreśla się konieczność zwiększenia działań na rzecz subkultur LGBTI włączając do pojęcia równości płci zaburzenia tożsamości płciowej.
Parlamentarzyści z Intergrupy LGBTI nie kryją satysfakcji z przyjęcia przez Parlament Europejski sprawozdania 2016/2249(INI). Parlament wraz z Radą wzywa w nim Komisję Europejską do wyjścia z nową inicjatywą określającą strategię na rzecz równouprawnienia płci na lata 2016–2020. Swoistą cechą tego dokumentu, jest odniesienie do kategorii równości płci również zaburzeń tożsamości płciowej, a mianowicie transseksualizmu i hermafrodytyzmu (określanego w dokumencie jako interseksualność). Głównym instrumentem realizacji celów wytyczonych w tym dokumencie ma być rozszerzenie metod właściwych dla prawa antydyskryminacyjnego przeciwdziałającego dyskryminacji ze względu na płeć, na kolejne kategorie osób, w sposób destabilizujący rozumienie ludzkiej płciowości.
Jednym z podstawowych działań, do których podjęcia wzywa PE, ma być poszerzanie znaczenia kategorii „mowy nienawiści” skutkujące eliminacją możliwości krytyki ze względu orientację seksualną, tożsamość rodzajową (gender identity) i cechy płciowe.
Ponadto, Parlament wezwał państwa członkowskie, aby w ustawodawstwach krajowych dotyczących równouprawnienia płci i przy wdrażaniu stosownych dyrektyw unijnych, uwzględniły aspekt tożsamości płciowej (rozumianej w kategoriach ‘rodzaju’ jako gender identity) i cech płciowych. Jako wzór do naśladowania wskazuje się przy tym ustawodawstwo Malty, które od 2014 r. przewiduje, że osoby cierpiące na transseksualizm lub obojnactwo (interseksualność), jeśli oskarżą pracodawcę o dyskryminację, nie muszą tego faktu udowodnić. To pozwany pracodawca, jeśli chce uniknąć zapłaty dolegliwego zadośćuczynienia, musi przed sądem wykazać, że nie dopuścił się dyskryminacji (tzw. zasada odwróconego ciężaru dowodu).
Zasada równości płci (equality of men and women), w odróżnieniu od równości rodzajowej (gender identity), to jedna z zasad, na których opiera się Unia Europejska. Jest ona wyrażona wprost w Traktatach (art. 3 ust. 3 TUE), jak również w Karcie Praw Podstawowych (art. 23). Mając na uwadze oryginalny język traktatów, działania UE powinny być nastawione na realizację zasady równości kobiet i mężczyzn, a nie na równości rodzajowej (gender equality). Jednak przedmiotowe sprawozdanie wprowadza ideologiczną, obcą rozwiązaniom traktatowym perspektywę rodzaju (gender).
Rezolucje Parlamentu Europejskiego, takie jak opisana tutaj, podobnie jaki inspirowane nimi akty prawne, wprowadzają rozszerzające rozumienie pojęcia „dyskryminacji ze względu na płeć”. W efekcie, prowadzi to do deformacji rozumienia ludzkiej płciowości we współczesnej kulturze.
04.04.2025
Instytut Ordo Iuris uruchomił portal Obserwator Praworządności. Jest to strona poświęcona dokumentacji naruszeń praworządności dokonywanych przez organy władz publicznych od 13 grudnia 2023 r.
04.04.2025
• W Sądzie Rejonowym dla Warszawy-Śródmieścia trwa proces 65-letniego rolnika z Dolnego Śląska zatrzymanego podczas protestów w Warszawie w marcu ubiegłego roku.
04.04.2025
• Przedstawiciele Instytutu Ordo Iuris oraz Centrum Życia i Rodziny złożyli w Kancelarii Prezydenta RP ponad 30 tys. podpisów pod apelem o zawetowanie ustawy o zwalczaniu „mowy nienawiści”.
• Wprowadzenie tej nowelizacji Kodeksu karnego może skutkować motywowanym ideologicznie ograniczaniem wolności słowa.
• Senat przyjął ustawę 26 marca. Prezydent ma 21 dni od jej otrzymania na zgłoszenie weta.
04.04.2025
• W Unii Europejskiej trwają prace nad reformą, która może doprowadzić do znacznego ograniczenia suwerenności państw członkowskich, ale powstała także inna propozycja, zmierzająca w odwrotną stronę.
• Propozycja przygotowana przez wiodące konserwatywne think tanki europejskie zawiera dwa scenariusze reformy Unii Europejskiej, mające przywrócić jej pierwotny charakter wspólnoty suwerennych, demokratycznych państw narodowych.